Pro přepravu zboží využíváme Zásilkovnu, PPL, Toptrans. Pro přepravu zboží na Slovensko využíváme Zásilkovnu, PPL. V případě dotazů volejte na tel.: +420 722 712 652, nebo pište na e-mail: info@createflow.cz. Recyklační poplatek je zahrnut do ceny produktu. Na dodané produkty, zajišťujeme záruční a pozáruční servis.

Druhy olejů a jejich odstupňování

K čemu se používá olej?
Pro správnou funkci našeho vozů je bezpochyby jedním z nejdůležitějších prvků mazací olej. Motory našich automobilů se skládají z mnoha částí a ozubených kol, které svým provozem a třením způsobují velké opotřebení, a proto je důležité, aby olej sloužil jako mazání těchto součástí a choval se jako film, který zabraňuje nadměrnému opotřebení a přehřívání. S používáním tento olej ztrácí své vlastnosti, takže je velmi důležité, abychom jej pravidelně měnili a abychom věděli trochu, jaké oleje existují a který z nich nejlépe vyhovuje našemu vozidlu.


Druhy ropy podle původu:
Pokud se podíváme na původ oleje, může být 3 typů:

  • Syntetika
  • Minerály
  • Polosyntetický - směs syntetického a minerálního oleje


Druhy podle jejich viskozity:
Kromě svého původu jsou také klasifikovány podle své viskozity při určité teplotě, a proto je klasifikace stanovená SAE (Society of Automotive Engineers) považována za referenční a 2 velké klasifikace :

Monográdní oleje: mají pouze určitý stupeň viskozity
Vícestupňové oleje: mají vysoký viskozitní index.


Klasifikace SAE je založena na Farenheitových teplotách (0 • F -210 • F, což by bylo ekvivalentní -18 ° C a 99 ° C) a stanoví 8 stupňů pro monogrady a 6 pro multigrady. V této klasifikaci nízké počty odpovídají nízké viskozitě a naopak.

Monogrady
Nepoužívají se příliš často, protože jsou navrženy pro práci ve velmi uzavřeném teplotním rozsahu.

Můžeme najít SAE10, SAE20, SAE30 atd ... Pokud není stabilní klima, kde nedochází k žádným tvrdým změnám teploty, nedoporučuje se to, a pokud ano, měli bychom na zimu použít nízký olej SAE (např. SAE10W) a jeden vysoký na teplý podnebí (např .: SAE40)

Vícenásobné
Tyto oleje jsou navrženy tak, aby pracovaly v klimatických podmínkách s větším rozsahem teplot, a proto se většinou používají, protože obsahují aditiva, která umožňují, aby olej při změnách teploty neztrácel viskozitu. 

Některá z nomenklatur, která můžeme najít, jsou:

SAE 5W-30, SAE 10W-40 nebo SAE 15W-40. 

Podívejme se na tento praktický příklad:
SAE 10W-40: písmeno W znamená zimu pro svou schopnost pracovat při nízkých teplotách, v tomto případě 10W naznačuje, že se olej při nízkých teplotách bude chovat jako SAE10W, což upřednostňuje studené starty; a jako SAE40 (40) silnější, když teploty stoupají (60-85 • C)

Stručně řečeno, pro větší ochranu při nízkých teplotách se musíme uchýlit k oleji, který má první číslo co nejnižší a naopak pro vysoké teploty je druhé číslo co nejvyšší!

Existuje také klasifikace podle typu služby (API-American Petroleum Institute), která se objevuje na všech olejových plechovkách a skládá se ze 2 písmen pro:

Druh paliva: „S“ pro benzín a „C“ pro vznětové motory
Kvalita oleje: podle abecedy, od nejnižší po nejvyšší. (Příklad: API-SC)

 

Banner_corousel_SAMOA_Create_Flow